zModal Titel
X
geblgfdgfdlgsfdlg
7° C
MENU
  • in het nieuws
  • beauty
  • gezondheid
  • lifestyle
  • eten & drinken
  • celebs
  • video
  • Nieuwsbrief
in het nieuws
beauty
gezondheid
lifestyle
eten & drinken
celebs
video
Welkom bij Happylicious Forums.
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    op dreef Array
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Reputatie Macht
    0

ik kan er niet meer tegen!

Hallo,
    Ik post dit berichtje hier met tranen in mijn ogen. Voor de zoveelste keer heb ik een aanvaring gehad met mijn tienerdochter van 15 jaar.
    Ik blijf altijd heel kalm en bedaard, ook al stormt het vanbinnen.
    Mijn dochter is sedert enkele maanden erg aan het veranderen..en ik weet wel, pubers zijn soms moeilijk, maar dit groeit me toch boven het hoofd. Om het kort te houden : telkens ze haar zinnetje niet krijgt, begint ze te roepen en te tieren tegen mij en krijg ik er geen speld tussen.
    Denk dat de buren het allemaal kunnen mee horen! Ik probeer dan zoveel mogelijk haar kalm te maken maar dat heeft geen enkele zin. Ze blijft doorrammen en doorroepen.
    Daarstraks in de auto kreeg ze ook weer niet haar zin, gewoon omdat ze vroeg om naar een festival in Boom nog te gaan. Het was reeds 3 uur en vandaag is het echt niet zo een mooie dag wat het weer betreft. Het regent soms hard met tussenpozen. Omdat we in Kalmthout zaten en de winkel waar we naartoe wilden gaan, gesloten was stelde ik iets anders voor.
    Neen, dat was niet naar haar zin! Het escaleerde van roepen en bijna hysterisch worden totdat ze me uiteindelijk sloeg met haar handtas in de auto, tegen mijn arm.
    Ik kon op dat moment niks terug doen, want ik zat op de autostrade!
    Wel zei ik, dat zoiets niet kon. 'Je moet me maar mijn zin geven, ik mag niks van jou, je bent veel te oud voor mij om mijn moeder te zijn (ben er 52) een andere jongere moeder zou mij wel begrijpen"! die verwijten kreeg ik allemaal te horen.
    Nu moet je weten, ze is nog maar 15 en mag van mij in september voor de eerste keer naar een festival gaan, Laundry Day in antwerpen. Dat is het enige festival waar ze voorlopig met haar jonge leeftijd toegelaten wordt.
    Van sport doet ze wekelijks paardrijden. Ze mag altijd zelf kiezen welke sporten ze wil doen. Ze heeft al ballet gedaan, kunstschaatsen, hip hop dansen en nu mag ze paardrijden. Wat voor een alleenstaande moeder toch een vrij dure sport is.Ze doet dat heel graag en dat doet me dan ook veel plezier.
    Maar als ik haar zo bezig zie, en als ze me dan nog begint te slaan!...neen, das erover! Ik denk eraan om ze volgend jaar naar een internaat te doen, want ik ben gewoon op!
    Ik ben singel en kan dit eigenlijk tegen niemand vertellen. Tegen mijn moeder wil ik dat niet doen, zij gaat met haar praten en maakt het zo nog erger, want mijn dochter wil helemaal niets van mijn moeder aannemen.
    Ik weet het echt niet wat ik moet doen, ik wil gewoon rust in mijn leven. En dat er nu zijn die dit lezen...kom niet aandraven van "het zijn de puberjaren"...
    Ben met haar een tijdje naar therapeut gegaan, omdat ze haar papa mist en het moeilijk heeft. Ze weet dat ze er met mij over kan praten, maar dat wou en wil ze niet zegt ze. Hij is naar de Filipijnen gaan wonen, en trekt zich van haar niks aan! Makkelijk he? Dat ze daarom zo doet??? Ik weet het niet. Tegen therapeute zei ze dat het aan mij ligt, omdat we zoveel ruzie maken....
    Dat ze daarom zoveel zenuwen heeft.
    Neen, volgens mij is het haar karakter, als ze haar goesting niet krijgt dan wordt ze boos, dat was vroeger ook al zo en nu is het alleen maar erger geworden!
    Wie weet er raad aub?

op dreef Array
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Reputatie Macht
    0
    jammer, zovelen die dit al gelezen hebben en niemand die me raad kan geven....

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2004
    Leeftijd
    41
    Reputatie Macht
    18
    Hoi Dinny, ik had gisteren een reactie gegeven, maar het geraakte niet geuploaded. Hoedanook... ik vind het heel goed dat je je niet laat doen en toch laat je je te hard doen. Mss moet je het over een heel andere boeg gooien. Ik zou eens contact opnemen met een JAC (het jongerenadviescentrum.. ik denk dat dit ondertussen van naam is veranderd) en jou laten begeleiden zodat je dochter zeker niets gaat verzinnen over jou. Dan zou ik aan tafel eens met haar praten door haar een leuk complimentje te geven of haar positief te benaderen. Zeggen dat je een geweldige dochter hebt en dat jullie ruzies zeer doen. Dat het zelfs niet uitmaakt wie begint, maar dat je samen met haar op zoek wilt naar een constructieve oplossing voor allebei. Want hoe het leven ook is gegaan, het is zoals het is en je ziet haar doodgraag. Verwacht van een weerbarstige tiener niet dat die zich zal laten kennen in dat gesprek. Zeg haar dat je hebt nagedacht over een contract en dat dit contract ieder jaar als ze ouder wordt, zal worden heronderhandeld op een leuke manier. Zeg haar dat je haar drang naar vrijheid begrijpt, maar dat je ook een mama bent die altijd bezorgd zal zijn maar ook dat je verantwoordelijk bent voor haar. Zeg ook dat je financiële middelen beperkt zijn en dat jij die rekening bijhoudt en niet je dochter. Dus ik zou bijvoorbeeld zeggen: je bent 15 en je mag 2 festivals bezoeken. Je mag om de 6 weken uit tot een bepaald uur. Maar je mag het ook overslaan en opsparen. Per uitje heb je een budget van... euro. Op je 16de kun je een job zoeken en sta je zelf in voor je pleziertjes. Je zet ook erin als ze een mobieltje heeft enz.... Dus gewoon haar rechten, zodat ze op voorhand hierover kan nadenken. Eventueel ook klusjes opnemen. Als ze schreeuwt of roept, kun je een uitje inkorten... of bij extremere uitbarstingen afschaffen. Fysiek geweld of dreigementen zijn zoiezo huisarrest. Als er zaken moeten worden uitgesproken, 1X per maand gezinsavond op een vaste dag en dat is het moment om zaken uit te praten of afwijjkende zaken te bekomen of zaken te heronderhandelen. Ik zou zoiets doen. Ik heb nu niet nagedacht over de precieze inhoud... het is een denkrichting. En het geeft haar verantwoordelijkheden. Welnu, ik ken je dochter niet, haar vriendenkring ook niet.;. dus het zal een evenwichtsoefening zijn. Maar je zult consequent moeten zijn! En eventueel hulp van buitenaf inroepen? Niet enkel zij heeft dat nodig, maar ook jij omdat het zover is gekomen en daar is niets mis mee Dinny! Uiteindelijk heb je het zelf gerooid zonder dat iemand je steunde.
    Laatst gewijzigd door Sporty76; 17-05-13 om 11:03.
    The only thing you have to fear is fear itself... ongeacht wat je doet in het leven

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    10

dit is wat mijn moeder vroeger zei

jouw wil staat buiten aan de deur

elders beter? ga dan , maar zoals je gekomen bent, naakt

bij mij hielp het
    Vrouwen zijn bloemetjes, Mannen de bijtjes!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Leeftijd
    43
    Reputatie Macht
    11
    He Dinny ,

Ikzelf ben een jonge moeder 42 jaar en 2 zonen van 19 maar die zouden van mij met hun 15 jaar ook nog niet naar zo een festival mogen gaan. Ik vind je dochter zelf nog jong om naar Laundry te gaan.
    Haar gedrag kan echt niet door de beugel, ze probeert je gewoon te domineren, maar hoe je zoiets aanpakt? Ik zou het ook niet weten. Mijn zoon van 19 heeft nooit moeilijk gedaan maar hij begint daar nu precies mee en ik weet me ook altijd geen raad. Ik moet wel zeggen dat het niet zo erg is als bij je dochter.
    Misschien kan je eens contact opnemen met het CLB of psycholoog? Misschien dat ze boos is omdat haar vader vertrokken is en dat ze niet weet hoe ze dat moet plaatsen en hierdoor op een verkeerde manier aandacht zoekt.

Veel sterkte
    Zoals één zon een bloem doet opengaan,kan één vriendelijk woord een gezicht doen stralen

Bladwijzers

Forum rechten